Underbara grodan Agnes är här♥♥ (varning: förlossningsberättelse)

2010-09-09 @ 12:06:39



klockan åtta ungefär på Torsdagsmorgonen 26/8 började jag känna små värkar som kom och gick..gick upp och insåg att "proppen gått".Därefter väckte jag Seb med ett: Grattis på födelsedagen, och du..jag tror jag har värkar.. haha (sen sov inte han mer den dagen...)
Värkarna kom och gick men var inte värre än mensvärk i korta perioder.
Seb åkte och tränade och jag gick ut på stan och köpte present och ingredienser till tårta.
Började använda TENS-apparaten till och från på em..hjälpte mig bra..men använde inte varje värk.
Kl 18 kom mina föräldrar på födelsedagsfika, och när de åkte halv åtta sa mamma att jag skulle åka in då värkarna kom med ca 2-4 min mellan..jag tänkte att: ja ja..kanske ska göra det då
tog en dusch och värkarna satte fart..
kom inkl åtta, var öppen 4 cm (helvete tänkte jag, detta tar hela natten..)
tog lite lustgas, och bad om epidural omkr 22.00 då värkarna vart jättestarka.
vid förberedelserna för epiduralen kollades jag och var öppen 7 cm 22.20.
innan jag hann få epiduralen började jag krysta mitt i en värk, kl var 23.00..de undrade väl vad jag höll på med och kollade igen, vips så var det dags att krysta...ingen epidural här inte..här skulle födas barn..
23.39 föddes lilla Agnes, 47 cm och 3190 g, med hela hinnor om sig (jätteovanligt,men betydde tur sa de).
min första fråga: vad är klockan? jaha, hon kom på sin pappas födelsedag ;)
nästa förvåninig: Det är en tjej...VA??det stämde inte alls...haaha

♥Tack Seb för ditt underbara stöd, du är en underbar sambo och pappa till Agnes♥

Men tänk vilken omställning en sån liten människa kan göra i ens liv på bara några timmar.
tiden på BB var jättejobbig och man kände sig instängd (dock fick man ju superbra hjälp) men allt tycktes krångla: amningen ville inte sig som det skulle, vårtnapp och pump, en omättlig tjej som tuttade sönder sin mor, tecken på gulsot så prover togs i 3 dagar...väl henna har jag mjölkstockning..
en jobbig tid som nu börjar ordna till sig
den är verkligen inte så enkelt som man tror med en bebis,hahaha
♥Älskar dig Agnes♥
♥och jag älskar dig Sebastian♥





Postat av: Jenny

Välkommen tillbaka gumman ;) Jättekul att få läsa hur det gick till när grodan blev till en liten Agnes! Längtar tills jag får träffa sig o Agnes :) Love u!

2010-09-09 @ 15:28:15
URL: http://jennyzen.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Grattis än en gång!! Hon är så ljuvligt söt!!

2010-09-09 @ 17:31:04
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Ämma

<3 <3 Fina familjen :)

2010-09-09 @ 18:13:03
URL: http://emmaidre.blogg.se/
Postat av: Tomas

Aaw vilken fin tjej. Det är verkligen häftigt att hon föddes samma dag som Sebastian fyller år.

Ja, man känner sig verkligen instängd på bb. Jag tyckte luften var väldigt dålig där också. sköt om er och hälsa familjen

2010-09-10 @ 10:46:51
URL: http://tomasbloggar.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

         RSS 2.0