Dags för en uppdatering...

2010-10-24 @ 20:44:05

Nu var det längesen jag skrev, IGEN..suck..jag ska bli bättre..

I helgen har vi vart på "semester" i Svärdsjö. Jag och Agnes har sovit där hela helgen. Sebastian har jobbat så vi passade på att vara där några dagar. Jag och mamma (pappa med innan och efter jobbet) har haft massor av mys♥. Vi har hälsat på syster med familj, hälsat på Agnes gammelfarmor och gammelmormor, ätit ostbricka båda kvällarna med Johan å Hanna samt njutit av det fina vädret.
Syster har fortfarande inte fått någon bebis..Agnes och jag längtar... kom nu kära kusin säger Agnes, vi längtar sååååå♥

Känns som jag bor alldeles för långt borta från Svärdsjö..jag är ju så väldigt VÄLDIGT hemmakär :( Ännu värre känns det ju nu när både syster och bror oxå ska ha barn.. vill bara kunna ta vagnen och gå över och hälsa på och umgås.. känner mig SÅ utanför för de träffas jämt :( , såna är vi i vår familj..ses jämt.. Visst, Falun är inte långt borta..men inte är det så nära att man bara kan ta en promenad dit heller..:( och Seb jobbar ju så ofta så vi är ju ofta ensam hemma och har tråkigt.. helst av allt hade jag velat bo i Svärdsjö.. det är ju vad jag alltid sagt att jag ska göra den dagen jag får barn..
men men..så går det när man träffar en kille som inte är från samma ort och inte vill bo där..hahaha
Hoppas det kommer att kännas bra i Ornäs, det är ju ett fint ställe och fint hus.. jag får tänka att det går att ta bilen till Svärdsjö när som helst...och hoppas på att jag kommer trivas..
men jag saknar närheten till familjen otroligt mycket♥ var så skönt att vara där hela helgen och umgås med alla!!


♥♥♥vår lilla dinosaurie♥♥♥





Nu har vi haft våran underbara Agnes hos oss i 2 månader (på tisdag är det 2 månader) tiden går fort..
Hon är så duktig och vi har verkligen INGET att klaga på..
* Hon somnar ca tolv och sover till 9 - 10 på morgonen..
* Hon skriker och gråter nästan aldrig, nästan bara när hon är superhungrig eller blir upptagen ur badet, haha..
* Hon går upp i vikt superbra, 8,5 cm och 1665 gram (sen minsta vikten på bb) har hon ökat på dessa 2 månader.
* Hon är också väldigt med när hon är vaken, lyfte huvudet redan 1:a veckan och barnmorskan tycker att hon hela tiden varit ovanligt "med" för att vara så liten...

Ja, man måste få skryta över hur duktig hon är, och som hennes mamma får jag faktiskt det,hahaha

Nej,nu är det blöjbytardags, Agnes var så snäll och bajsade på Seb idag innan han åkte till jobbet, haha
Godnatt och kram




Postat av: Tant Jenny

Jag är så ledsen att vi inte kan tajma in nån dejt :( Men tiden räcker inte till just nu... Fast snart är jag färdigflyttad o så ska vi ta ett kaffekalas! :)

Men än så länge får jag hålla till tåls med bloggen ;)

Så kul att se hur ni har det!

Agnes var ju supersöt i sin lilla dräkt!



PUSS

2010-10-25 @ 20:19:30
URL: http://jennyzen.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback

         RSS 2.0